Header Ads

Naik turun minyak kini fenomena biasa!

minyak naik lagi

Naik turun minyak kini fenomena biasa! | Kalau sebelum ni, kita akan terkesan selama sebulan samada minyak naik atau minyak turun, tapi sekarang ni kita akan terkesan selama seminggu! Kalau sebelum ni, katakan minyak turun 20sen, jadi selama sebulanlah kita rasa minyak turun tu. Tapi sekarang, lebih banyak nampak minyak naik daripada turun.

Harga minyak malaysia sekarang ni, turun naik seminggu. Minggu ni turun, minggu depan naik, minggu lagi satu naik, minggu lepas tu naik, eh! Banyak naik daripada turun. Sebenarnya apa yang ramai orang risau adalah, kenaikan harga barang. Jadi macam pelik pulak, harga minyak naik, harga barang pun nak naik.

Bertambah pelik bila harga minyak turun, harga barang tetap maintain. Sama je. Hebatnya, kalau tida-tiba minyak naik, mereka pun nak sama naik. Itu yang buat ramai orang rasa tak selesa tu. Benda masih tetap sama, tapi harga makin hari makin berbeza.

Yang sebenarnya, tak banyak yang boleh kita buat selain hadap sahaja. Nak tak nak, kita kena juga isi minyak kereta/motor. Kalau tak isi, maka tak bergeraklah kenderaan kita. Dan kalau tak bergerak, macamana kita nak cari rezeki kan? Nak taknak, kenalah isi minyak. Nak buat macamana lagi kan? hmm.

Tiada ulasan