Cara mudah buat RM300 atau LEBIH dengan Lynk.my!

buat duit dengan Lynk.my.

Cara mudah buat RM300 atau LEBIH dengan Lynk.my! | Alhamdulilah. Hari ini aku nak kongsikan 1 cabang buat duit dengan blog. Rasanya kalau disebut lynk.my ni ramai yang dah tahu. Tapi tak apalah, aku beritahu pada mereka yang belum tahu ya. Tapi, sebelum aku cerita lanjut, aku nak juga beritahu, lynk.my ini tidak sesuai buat mereka yang ingin menanam niat sebagai gaji bulanan. Mudah cakap, buat duit suka-suka je. Kenapa aku cakap macam ni? Nanti aku terangkan ya.

Baik. Nak register Lynk.my ni mudah je dan yang lebih penting, percuma! Untuk register, boleh klik link ni: Lynk.my/register.

Ok. Seterusnya, macamana nak hasilkan income dengan lynk ni? Yang sebenarnya, mudah je. Korang ambil cerita yang tengah hot. Cerita yang sedang mendapat tempat di hati masyarakat. Yang orang nak baca. Ianya mungkin cerita viral atau politik. Jangan cerita berunsur 18 tahun sudah la ya. Kemudian, copy URL link cerita tu.

Cerita apa? URL apa?

Macam ni, kan biasa kalau kita cari cerita viral ni, kita akan cari dekat blog. Ok. Dekat bahagian atas tu, copy sahaja dan masukkan ke dalam ruangan create lynk yang ada pada bahagian kiri. Ha, lupa nak beritahu, sewaktu register tu, korang pilih publisher ya. Dah register kalau nak tukar pun boleh.

Kemudian apa nak buat? Kongsikan cerita itu dalam laman sosial korang. Dalam facebook ke, kalau blogger, dalam blog la kan. dalam twitter ke, semua boleh.


buat duit dengan Lynk.my.
Hasil terkumpul setakat penulisan ini. :)

Dan dari setiap klik daripada pembaca, kita akan dapat duit. Yang sebenarnya bayaran klik tu murah je. Tapi kalau cerita tu viral. Dan ada terlalu ramai yang baca, banyaklah kita dapat, ok.

Sekarang aku nak cerita apa kelemahan lynk.my ni. Ok, kelemahannya adalah, pembayaran lambat! Aduh! Kalau kita tengok dekat website lynk.my, katanya pembayaran akan dibuat selepas 14 hari. Dan untuk cashout pertama aku, aku menunggu selama sebulan. Dan sekarang, untuk cashout kedua, aku masih belum dapat walaupun sudah melebihi 14 hari!

Dan atas sebab itulah aku cakap, buat duit dengan lynk.my anggap sahaja suka-suka. Jangan letak ia sebagai sumber pendapatan pula ya. Anggap sahaja macam duit tepi kita. hehehe. Oklah! Setakat itu sahaja perkongsian aku, kalau korang nak belajar dengan lebih detail, email sahaja pada aku ya!

Terima kasih semua!

Tiada ulasan