Duit Bantuan Sara Hidup (MyBSH) masuk bila? | MrEjoy

Duit Bantuan Sara Hidup (MyBSH) masuk bila?

Bantuan Sara Hidup Fasa Kedua

Duit Bantuan Sara Hidup (MyBSH) masuk bila? | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ha, aku rasa mereka yang layak dapat duit Bantuan Sara Hidup Rakyat mesti tak henti-henti check online banking kan? (bagi yang ada online bankin la) Semuanya sebab kalau diikutkan lah, hari ini merupakan hari pembayaran bagi Bantuan Sara Hidup Fasa Kedua. Alhamdulilah dan syukurlah kepada mereka yang dah lulus permohonan mereka.

Syarat Bantuan Sara Hidup Rakyat 2019.


Mungkin masih ada yang tertanya-tanya apakah Syarat Bantuan Sara Hidup Rakyat 2019 ni. Mungkin korang boleh lawati laman web ini : . Dekat situ ada menerangkan secara terperinci apakah korang ini layak atau tidak untuk dapat duit Bantuan Sara Hidup Rakyat ni.

Aku ada juga terbaca dekat media social yang ada orang cerita, mereka yang ada syarikat sendiri atau enterprise pun ada yang tak layak dapat duit bantuan ni. Bab itu korang kena tanya sendiri dekat LHDN berdekatan rumah korang ye. Sebabnya setahu aku, kalau setakat ada 1 syarikat kecil yang register atas nama korang, tak menjadi masalah kut.

Yang menjadi masalah bila mana korang ada banyak syarikat dan berkongsi pula nama dengan orang lain. Mungkin itu yang menyebabkan permohonan korang untuk mendapatkan Bantuan Sara Hidup Rakyat ni gagal.

Dan di antara punca lain yang menyebabkan permohonan korang tak di terima adalah korang tak update detail diri dan keluarga korang. Bagi permohonan Bantuan Sara Hidup Rakyat 2019 ni, korang kena update semula semua data diri dan keluarga. Ada yang sewaktu BRIM dulu dia dapat, tapi bantuan sara hidup ni dia tak dapat.

Apa pun, bagi mereka yang dapat duit Bantuan Sara Hidup Fasa Kedua ni, gunakanlah dengan berhemah ye. Ni nak raya ni, dapatlah bantu sikit buat beli kuih raya ke, baju raya ke, kasut raya ke (ehh) hahaha. Terpulanglah. Ok. Semoga Ramadhan kali ni, memberi seribu makna buat kita semua. Dan semoga insyaAllah, dipertemukan kita semua dengan malam lailatulqadar, insyaAllah, aaminnn.

Share:

1 comments

  1. assalamualaikum...x tahu bila clearnya kn...dr pg asyik klik online banking jer...yg dpt hubby kita pulak yg sibuknya...hahahhaa

    ReplyDelete