Ibu bapa makin teruk! Guru di denda merangkak! | MrEjoy

Ibu bapa makin teruk! Guru di denda merangkak!

Guru di denda merangkak

Ibu bapa makin teruk! Guru di denda merangkak! | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Tah tahu lah nak mulakan macam mana, rasanya semua pun dah lihat video ustazah di paksa merangkak oleh ibu bapa. Katanya sebab anak mereka di denda merangkak juga. Tak cukup dengan itu, di rakam pula dan diviralkan video tersebut. Aku sendiri tak faham apa yang sedang berlaku sekarang ini.

Bila tersebarnya video ini, pastilah ramai yang meluahkan rasa tak puas hati mereka. Mana mungkin seorang guru layaknya di perlakukan seperti itu? Di mana martabat seorang guru? Aku jadi sangat marah bila mana guru diperlakukan semacam itu di depan anak anak muridnya!

Cuba bayangkan apa perasaan guru tersebut? Dia guru, yang mengajar anak anak kita jadi manusia. Yang turut sama mengajar macam mana caranya hidup dekat alam ini. Kenapa sampai tahap nak malukan macam itu?

Anak kamu di denda, hanya kamu dan guru sahaja yang tahu. Tapi guru ini diperlakukan seperti itu, satu Malaysia tahu. Adil kah? Kamu suruh ustazah itu merangkak macam itu, aduhai. Tak pasti apa tujuan utama kamu.

Aku sendiri ada anak yang sedang bersekolah sekarang. Kalau pun anak aku di denda semacam itu, mana mungkin aku akan buat perkara yang sama pada guru. Cuba bayangkan, tak mungkin cikgu akan suka suka denda anak murid macam itu, pasti ada sebabnya.

Kalau ikutkan ada banyak kesalahan yang telah di lakukan ibubapa ini. Tapi yang paling besar, cubaan memalukan. Aku sangat berharap agar isu ini dapat diselesaikan dengan baik. Tolonglah sama sama ibubapa. Janganlah buat semacam ini pada guru guru lagi.

Mereka yang mendidik anak bangsa. Mereka yang membantu kita saat kita sibuk dengan mencari rezeki. Tolonglah jangan diperlakukan guru guru seperti ini. Tolong.

Share:

0 comments