Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar | MrEjoy

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

 

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Mesti ramai yang tercari-cari, macam mana cara nak tahu tarikh pembayaran I sinar pada setiap bulan. Ini adalah kerana, tarikh pembayaran ini Nampaknya berubah-ubah. Bulan ini tarikh pembayaran I sinar pada 1 hb, bulan depan jadi 7 hb pula. Jadi, aku kongsikan dengan semua, Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar.

Kemudahan pengeluaran kwsp melalui i-sinar.

Baik, sedikit info mengenai pengeluaran i sinar. Ianya adalah inisiatif kerajaan bagi membantu rakyat yang terkesan akibat daripada wabak covid19 yang kini melanda Malaysia. Kwsp melalui program isinar telah membenarkan pengeluaran sebanyak RM10,000 daripada akaun 1 (bagi mereka yang layak).

Dan pengeluaran ini dibayar melalui pembayaran secara bulanan. Dan banyak yang keliru mengenai tarikh pembayaran isinar pada setiap bulan. Ada yang di bayar pada 1 hb pada bulan lepas dan pada bulan ini, mereka periksa di akaun, duit isinar belum masuk lagi.

Esok nya mereka periksa lagi, namun duit tidak juga masuk. Rupa-rupanya, pembayaran hanya akan dibuat pada 7 hb. Jadi, macam mana nak tahu tarikh pembayaran setiap bulan duit isinar? Aku kongsikan dengan semua cara paling mudah untuk tahu ya!

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

Baik, langkah pertama adalah dengan log in masuk ke dalam akaun kwsp anda melalui i-akaun.

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

kemudian, pergi pada bahagian withdraw (pada bahagian atas) dan klik.

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

Seterusnya klik pada bahagian withdrawal history (pada bahagian kiri) dan klik.

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

Langkah seterusnya adalah dengan klik pada bahagian i-sinar. macam dekat bawah ini:

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

Bila dah klik, korang akan nampak detail pembayaran i-sinar korang. berapa yang korang akan dapat setiap bulan. Dan cara untuk korang tahu bilakah tarikh pembayaran setiap bulan itu, korang boleh pergi dekat bahagian ini:

Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar

Lihat pada bahagian Monthly recurring payment tu, nampak tak? Tarikh 07 Jul 2021. Ini bermakna pembayaran i-sinar akan dibuat pada setiap 07 hb. Tarikh ini boleh berubah juga ya. Sebabnya sebelum ini tarikh 09 hb.

baiklah, sekarag dah tahu kan Cara paling mudah untuk tahu tarikh pembayaran setiap bulan i-sinar. semoga dapat membantu semua ya!

Share:

0 comments